Bompa 15/1

På lördagseftermiddagen bestämdes det lite snabbt och spontant att jag och Bompa skulle iväg till Berga i Gällstad för att träna för Amanda.

Amanda är 5 år äldre än mig. Jag har varit på ridläger hos henne flera år när jag var yngre och dessutom har hon hjälpt mig mycket med mina tidigare ponnyer. Det var även från Amanda jag och syster köpte Musse ifrån :)
Amanda är väldigt duktig. Hennes hästar är alltid otroligt välridna! Har ridit hennes Midas en gång, en bjässe på 175 cm men som var sååå lätt och välriden.

Vi jobbade mycket på att han skulle lyssna framåt och bakåt och styrkan att samla sig.
Jag red inte bra. Jag var på dåligt humör eller liknande utan jag fick helt enkelt inte till det idag bara. Jag har jobbat mycket med mina skänklar det senaste men idag gick jag typ 10 steg bakåt. Men så är det ibland.
Sedan var jag lite trött i kroppen också för jag var tvungen att flytta på 600 kg pellets som var ivägen för transporten innan vi åkte iväg ;)

Överlag var Bompa ganska tung och spänd och svår att få kontakt med. Men så brukar det vara på träningar. Både han och jag spänner oss. Jag hade nog fått en bättre känsla om jag hade ridit självständigt men Amanda satte rejäl press på oss i galopparbetet vilket inte var helt fel :)

Efteråt var Bompa helt genomsvettig (jag var också rätt mör) så han fick sitt lunchhö inne.


Film från en Amandaträning i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0