Bompa & Musse 23/2

Det gick från vinter till vår på tre dagar, nu är nästan all snö borta! Jag är inget stort fan av våren men firade barmarken med ett pass på ridbanan med Bompa ^^

Efter lite skritt på lång tygel kortade jag upp den och gick in på stora mittvolten fast gick som på ett fyrkantspår istället. Försökte tänka på det Hanna sagt med förhållningarna och "skaka skänkeln" och det fungerade banne mig! Fast det var mer tur än skicklighet för Bompa var väldigt pigg och glad idag men jag klagar inte :)
Övergick sedan till samma arbete i trav där han gärna ville ha ett för högt tempo och jag fick anstränga mig för att styra takten med bäckenet, det var svårare idag än vad det brukar vara.
Det blev en hel del galopparbete idag. Först enkelt på stora mittvolten där jag fokuserade på att han skulle hitta sin balans. Efter lite vila red jag på en åtta med enkla byten vid varvbytet. Han blev lite sur ibland när jag inte lät honom lägga sig på bogarna men vi kunde sedan avsluta lika fint och trevligt som vi började med mycket rygg och nöjda frustningar :)

Med Musse blev det tränsprovning och det tog sin lilla tid så när vi var klara orkade jag inte något annat än ta med en näve godis och leka löst på ridbanan :)

Bild från 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0