Bompa & Musse 13/2 - 21/2

11/2 - Red ut med Maj-britt och Raudi.  Båda hästarna var pigga och glada och det gick fort ;) Bompa var rätt stark men på hemvägn fick jag nog och det blev dressyr i skritt hela vägen hem. Var ute i nästan 2 timmar.

12/2 - 16/2 - Jag var i Torsby så pållarna fick vila.

17/2 - Red ut med Bompa och Musse lös. Gick riktigt bra men de blev bara mer och mer taggade. Jag hade pelhamet men fick ändå knappt stopp på Bompa, det var som att sitta på en tikande bomb! Men det var kul ändå och framförallt Musse var rätt spak är vi kom hem :)
18/2 - Skitväder. Vila.

19/2 - Träning för Hanna Bergenkull. Det får ett eget inlägg!

20/2 - Ehm, råkade somna när jag kom hem, hehe... Vila.

21/2 - Red ut med Bompa. Han var så sjukt taggad och glad och det var jättekul. Försökte tänka på det som vi gjorde på Hanna-träningen. Det var barmark bitvis och det var helt underbart att känna skillnaden från isen till fast mark. Bompas steg blev ett helt annat. Han hängde sig i vänstertygeln och ville inte ställa åt vänster. Fick lite utbrott på honom, men efter en perfekt framdelsvänding så var det inga problem sedan :) Älskar när han är så taggad och full med power ^^ Var ute i över en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0